تشکل تخصصی صادرات
ارز صادرات کجاست؟

به گزارش انجمن صادرات و به نقل از نوداقتصادی، حسین راغفر با بیان اینکه از ۴۸ میلیارد دلار صادرات سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار آن برنگشته است، گفت: چرا دستگاه‌های ذی‌ربط اسامی کسانی که ارز صادرات را برنگرداندند، رسانه‌ای نمی‌کند؟

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: سال گذشته ۴۸ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که بسیاری از این صادرات با حمایت‌های بخش دولتی بوده است. به عنوان مثال دولت آب، گاز و برق و سنگ آهن و … به تولیدکنندگان داده تا برخی بخش‌ها مانند پتروشیمی، کشاورزی و… بتوانند محصولی تولید کرده و آن را صادر کنند.
وی بیان کرد: اگر کسی یا بخشی از امکاناتی استفاده کردند باید پول آن را بدهند. در حالی که صادرات بدون بازگشت ارزش، منافع عظیمی را به جیب صادرکنندگانی واریز می‌کند که ارز را برنمی‌گردانند یا مدام صحبت از رفع تعهد ارزی می‌کنند.

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا افزود: از ۴۸ میلیارد دلار صادرات سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار آن برنگشته است. اگر واقعا اراده‌ای برای برخورد با فساد و مفسدان اصلی وجود داشته باشد، به خصوص در شرایط فعلی که کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌روست، چرا دستگاه‌های ذی‌ربط اسامی آنها را رسانه‌ای نمی‌کند؟ چرا با اینها برخورد قاطع و درخور نمی‌شود؟ مادامی که چنین رویه‌ای است، انتظار بهبود اوضاع بیشتر به یک رویا شبیه است.

برای انتشار مشکلات صادرات و پیگیری برای حل آنها، با ما در ارتباط باشید

اخبار مرتبط:

دستورالعمل اجرایی کمیته اقدام صادراتی نهایی شد

بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی

تدوین ۱۴ طرح اقتصادی برای حل مشکلات کشور در مجلس یازدهم

لغو ممنوعیت صادرات اقلام کرونا

 

به پیج اینستاگرام انجمن صادرکنندگان صنعتی معدنی و خدمات مهندسی بپیوندید.

اینستاگرام انجمن صادرکنندگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *