تشکل تخصصی صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری صادرات صنایع معدنی ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در حوزه معدن و صنایع معدنی طبق برنامه حدود ۷.۵ میلیارد دلار صادرات برای کشور تعریف شده است، این درحالی است که میزان صادرات تعریف شده در سال گذشته ۶.۶ میلیارد دلار بوده است؛ بنابراین این امر نشان می دهد در میزان صادرات ۱۵ درصد از برنامه تعیین شده جلوتر هستیم.
سرقینی تصرح کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری در بخش صنایع معدنی بیشتر شاهد افزایش میزان راه اندازی واحدهای تولیدی هستیم و میزان توقف واحدهای تولیدی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: برجام نقش موثری در کاهش قیمت مواد معدنی داشته است.

واردات مواد معدنی نصف شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بخش معادن شاهد رونق چشمگیری هستیم، گفت: از شهریور سال گذشته برای صادرات مواد خام معدنی معافیت مالیاتی تعریف نشده است و اخیرا اعلام شد که صادرات هرگونه مواد خام مشمول عوارض خواهد بود.

سرقینی اظهار کرد: امروز به مناسبت هفته دولت شش طرح صنعتی در تبریز با سرمایه گذاری ۴۸ میلیارد تومان افتتاح شده که به طور مستقیم برای ۴۴۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی قطب صنایع است، ادامه داد: با توجه به تعامل و همکاری دستگاه‌ها این استان از شاخص های صنعتی بسیار بالایی برخوردار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با همت صنعتگران با این همه تحریم‌ها و رکود حاکم در جامعه توانسته ایم میزان صادرات را مثبت کنیم.

سرقینی با اشاره به کاهش واردات صنایع معدنی خاطرنشان کرد: واردات محصولات معدنی از شش میلیارد دلار به ۳.۲ میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *