تشکل تخصصی صادرات
اتحادیه اقتصادی اوراسیا ایجاد منطقه تجاری آزاد با ایران را تصویب کرد

صدراعظمان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، تنظیم موافقت نامه برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران را تصویب کردند.

اجلاس صدراعظمان اتحادیه اقتصادی اوراسیا روزسه شنبه در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) برگزارشد و در آن ، صدراعظمان کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان شرکت داشتند.

در اجلاس بیشکک موضوعات مربوط به توسعه همکاری های کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های همکاری کشورهای عضو برای گسترش تعامل و همکاری های این اتحادیه با کشورهای دیگر مطرح و بررسی شد.

در این اجلاس چند سند دیگر ازجمله سند تعیین عرصه های اقتصادی دارای امکان همگرایی برای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بین اعضاء امضا شد.

ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکنون چند دور مذاکرات مربوط به مشارکت اقتصادی را برگزار کرده اند تا در نخستین مرحله به یک برنامه همکاری موقت برسند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که ژانویه سال ۲۰۱۵ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد ، هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از ۱۸۰ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۳ حدود ۴ هزار میلیارد دالر (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *