تشکل تخصصی صادرات

 

 

طبق اطلاع واصله از اتاق بازرگانی ایران

کمیته بررسی و حل و فصل موانع و مشکلات و رویه واردات در مقابل صادرات موفق گردیده طی جلسات موثری با وزارت صمت،بانک مرکزی ،وزارت جهاد کشاورزی و گمرک ایران به نتایج ذیل برسد:

  1. در راستای تسریع فرایند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور و نیز روان سازی رویه واردات در مقابل صادرات،محدودیت های سقف و سابقه برای واردات اقلام اولویت دار توسط صادرکنندگان برداشته شده است.شایان ذکر است واردات توسط واحدهای تولیدی نیز مشمول شروط یادشده نمی باشد. در ضمن واردات برخی از اقلام مانند گوش تلفن همراه، لاستیک و … توسط واحدهای تجاری نیز از رعایت شروط مذکور مستثنی هستند.
  2. کالاهای مشمول گروه ۲ کالایی که در گمرکات اجرائی موجود است، در صورت منقضی شدن مدت زمان اعتبار ثبت سفارش، بدون نیاز به تمدید ثبت سفارش قابل ترخیص می باشند.
  3. صادرکنندگانی که قیمت های پایه ی صادراتی شان با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد،تولید و تجارت کشور بالاتر از قیمت فروش محصولاتشان در بازاهای هدف صادراتی می باشد و متقاضی بازنگری و اصلاح قیمت های پایه ی صادراتی هستند،درخواست های خود را به همراه اسناد و مدارک مربوطه از طریق تشکل های ذیربط به اتاق ایران ارسال نمایند.

خواهشمند است در صورت بروز مشکلات و موانع در هر یک از حوزه های مذکور ، مراتب را با ارائه ی مدارک و مستندات مربوطه جهت پیگیری به صورت مکتوب به دبیرخانه انجمن صادرکنندگان صنعتی،معدنی و خدمات مهندسی ارسال فرمائید تا امکان پیگیری کلیه موارد حاصل گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *