تشکل تخصصی صادرات
صادرات دارو

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران و رییس اتحادیه واردکنندگان دارو معتقد است مشکل اصلی درباره واردات دارو تحریم فروش دارو به ایران نیست، بلکه مشکلات داخلی است. ناصر ریاحی با بیان اینکه آمریکا تقریبا ۲۰ درصد داروی ایران راتامین می‌کند، ادامه داد: تامین دارو از سوی آمریکا در حالی است که آنها حتی مجاز به ارتباط ایمیلی هم با ما نیستند و این مبادلات از طریق شرکت‌های واسط انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران به نقل از ایرنا، ریاحی در این زمینه توضیح داد: هیچ شرکتی صادرات دارو به ایران را قطع نکرده، بلکه مسائل انتقال وجه کار را مشکل کرده است که هنوز از طریق شرکت‌های واسط می‌توانیم آن را انجام دهیم. تنها می‌دانم یک شرکت دانمارکی به علت مسائل سیاسی دارو به ایران نمی‌فروشد.

وی با تاکید بر اینکه دارو مشمول تحریم نیست، افزود: کمپانی‌های داروسازی میل دارند در تمام بازارها حضور داشته باشند و بخشی از شغل داروسازی و داروفروشی مربوط به مسوولیت اجتماعی است که می‌گوید نمی‌توان و نباید بیمار را تنها گذاشت.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ممنوع بودن ورود اعتباری دارو گفت: مشکل اصلی این است که نمی‌توانیم پول به کمپانی‌ها برسانیم. حدود شش ماه است که با بانک مرکزی و وزارت بهداشت مکاتبه کردیم که به ما اجازه دهند کالا به صورت اعتباری وارد کنیم و آنها متعهد شوند که به نرخ روز ترخیص به ما ارز بدهند و اگر نتوانستد مابه‌التفاوت آن را پرداخت کنند.

ریاحی ادامه داد: بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو شفاهاً موافق این کار هستند، چون می‌توانیم مصرف شش ماه را وارد کشور کنیم و یک بار هم شرکت‌هایی که آمادگی این کار را داشتند، اعلام آمادگی کردند اما کاری از پیش نرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *