تشکل تخصصی صادرات

در نشست روز سه شنبه مورخ ۹۶/۰۲/۱۹اعضای هیات مدیره و دبیر کل انجمن با جناب آقای خسروتاج (قائم مقام محترم وزیر و ریاست سازمان توسعه تجارت ایران) که دراتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید، آقای خسرو تاج به مهم‌ترین پروژه‌هایی که در سال‌جاری برای توسعۀ صادرات کالا و خدمات تهیه شده است اشاره نموده و اعلام داشتند حدود ۸۰ پروژه در سازمان توسعه تجارت ایران طراحی شده که از اعضای انجمن دعوت می‌کنم در پروژه‌های “متنوع سازی محصولات صنعتی صادراتی”، “متنوع‌سازی بازارهای هدف صادراتی”، “رقابتی کردن محصولات” و …. مشارکت داشته باشند. همچنین اعضای انجمن می‌توانند در پربارکردن مطالب و تهیۀ پیشنهادات اجرایی برای کمک به صادرات، نیز مواردی را بیفزایند.

در ادامه برخی از اعضای انجمن از طراحی اقداماتی که برای توسعۀ بازار عراق و افزایش صادرات تدارک دیده شده است سخن گفتند و همچنین بعضی از موانع بر سرراه ورود به بازار عراق مطرح و مقرر شد با توجه به برنامۀ هیات اعزامی به عراق، در اردیبهشت ماه سال‌جاری، نمایندۀ انجمن نیز هیات را همراهی کند تا در جلساتی با مسئولین این کشور مشکلات مطرح و چاره جویی شود.

موضوعاتی همچون صادرات خدمات مشاوره حقوقی، صادرات برق، موانع تجاری‌سازی صنایع دانش بنیان، موانع سر راه سرمایه گذاری، تولید و صادرات مشترک و تجارت تهاتری نیز از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود.

در این نشست که تعدادی از مدیران سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین هیات مدیرۀ انجمن صادرکنندگان کالاهای صنعتی و معدنی نیز حضور داشتند، مقرر شد انجمن در خصوص چشم انداز آتی محصولات صنعتی خوش آتیه و دارای بازار و اقداماتی که برای توسعه و متنوع سازی محصول و بازار می توان انجام داد، پیشنهادات خود را در قالب کارگروه های میزهای کالایی و کشوری در سازمان توسعه تجارت ایران ارائه نماید.

دیدار با آقای خسروتاج

 

لینک خبر سازمان توسعه تجارت ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *