تشکل تخصصی صادرات
بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرا در مجلس شورای اسلامی در جلسات مختلفی از روز سه‌شنبه برگزار شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (یکشنبه) نتیجه این بررسی را با رأی خود به وزراء اعلام کردند.
بر همین اساس محمد شریعتمداری گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست از مجموع ۲۸۸ رأی مأخوذه نمایندگان، با ۲۴۱ رأی موافق، ۲۵ رای مخالف، ۲۰ رای ممتنع و ۲ رأی باطله اعتماد وکلای ملت را کسب کند.
گفتنی است که محورهای برنامه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تبیین و تحلیل وضعیت موجود، احصای اهم قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها و نیز تکالیف مصرح اسناد بالادستی با رویکرد مساله محوری بوده است.
همچنین بهبود محیط سرمایه گذاری و فضای کسب و کار در بخش، توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رفع موانع، تثبیت و ارتقای رونق تولید و توانمندسازی بخش خصوصی، توسعه صادرات غیرنفتی، ارتقای سهم و نقش فعالیت های معدنی در تولید ناخالص داخلی، بهسازی و ساماندهی نظام بازرگانی داخلی، بهبود و توسعه روابط تجاری بین المللی، ارتقای بهره وری عوامل تولید، توسعه فناوری، نوآوری و تحقیق و توسعه، پشتیبانی و مشارکت در ایجاد و توسعه زیرساخت های بخش، مدیریت واردات و همکاری و پیگیری مجدانه در مبارزه با قاچاق، ارتقای توانمندی منابع انسانی شاغل و مورد نیاز بخش و بازنگری معماری سازمانی، محورهای برنامه پیشنهادی را تشکیل می دهند.
شایان ذکر است که محمد شریعتمداری متولد سال ۱۳۳۹ تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است. وی معاون اجرایی رئیس جمهوری از سال ۱۳۹۲ تاکنون بوده است و در سوابق اجرایی سیاسی وی عضویت در شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۲ و رئیس کمیسیون اقتصادی آن شورا، وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، عضو هیات امنای ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به حکم رهبر انقلاب از سال ۱۳۷۰ تاکنون و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ و نماینده تام الاختیار دولت جمهوری اسلامی ایران در الحاق به سازمان تجارت جهانی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ و ورود ایران به عنوان عضو ناظر در همین دوران به چشم می خورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *