تشکل تخصصی صادرات

مدیر کل گمرک اصفهان با اشاره به رشد ۴۱ درصدی صادرات استان تا پایان خرداد امسال، گفت: تا پایان فصل بهار امسال ۱۸ هزار و ۱۱۲ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۸۶۸ هزار دلار وارد گمرک اصفهان شده است.

و به نقل از گمرک اصفهان، اسداله احمدی ونهری با بیان اینکه در بهار سال ۹۷ از استان اصفهان، ۶۱۲ قلم کالا به وزن یک میلیون و ۲۳۲ هزار تن و به ارزش ۵۱۴ میلیون و ۹۴۴ هزار دلار، کالا به مقصد ۸۲ کشور جهان صادر شده است، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن آلات و فولاد به ارزش ۱۹۰ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۱۰۶ میلیون دلار، فرش ۴۸ میلیون دلار برشمرد و اظهار کرد: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۱۱۰ میلیون دلار و ۲۱ درصد، افغانستان با ۷۶ میلیون دلار ۱۵ درصد، امارات متحده عربی با ۶۶ میلیون دلار و ۱۳ درصد و پاکستان با ۴۹ میلیون دلار و ۱۰ درصد سهم از کل صادرات استان است.

مدیر کل گمرک اصفهان یادآور شد: ۱۸ هزار و ۱۱۲ تن کالا به ارزش ۸۲ میلیون و ۸۶۸ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۹ درصد و از حیث ارزش ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از سامانه های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی حتی باکاهش واردات، شاهد افزایش چهار درصدی درآمد گمرکات استان اصفهان هستیم، گفت: این اداره کل با داشتن ۱۳۸ کارمند، در بهار سال ۹۷ ، بالغ بر ۵۰۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی بهار سال ۹۷، گفت: ماشین آلات مکانیکی با ۴۴ درصد، ماشین آلات برقی با ۱۲ درصد و اجزا و قطعات منفصله خودرو با ۶ درصد بوده است.

وی افزود: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۳۰ درصد، ایتالیا با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۱ درصد، ترکیه با ۶ درصد و فرانسه ۶ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار کرد: در بهار ۹۷ واحد قضایی گمرک اصفهان، ۳۶۹ فقره پرونده مظنون به قاچاق کالا و به ارزش ۲۱۷ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال رسیدگی کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد ۱۹ درصد افزایش و حیث ارزش ۶۶ درصد کاهش داشته است.

 

انجمن صادرکنندگان صنعتی ، معدنی و خدمات مهندسی

کانال تلگرامی : برای عضویت در کانال کلیک کنید

وب سایت:www.examie.org

تلفن :۸۸۸۳۲۵۲۳

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *