تشکل تخصصی صادرات

قائم‌مقام وزیر در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران در رأس هیأتی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان توسعه تجارت ایران، به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی اوراسیا و بازدید از اکسپو ۲۰۱۷ به قزاقستان سفر کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در دیدار با معاون نخست وزیر قزاقستان بر توسعۀ روابط چند جانبه در چارچوب اوراسیا تأکید کرد.

وی با وزیر بازرگانی اتحادیۀ گمرکی اوراسیا و معاون وزیر کشاورزی قزاقستان در خصوص همکاری‌های تجاری در زمینۀ محصولات کشاورزی به گفتگو نشست و راهکارهای رفع موانع ورود موقت، ترانزیت و سوآپ محصولات کشاورزی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

خسروتاج در ادامۀ سفر خود پس از مذاکرات با وزیر تجارت اوراسیا در آستانه، از غرفۀ ایران و قزاقستان در اکسپو ۲۰۱۷ و همچنین محل پیشنهادی برای احداث مرکز تجاری ایران در آلماتی بازدید کرد.

گفتنی است، دور قبلی مذاکرات که مردادماه در ایروان برگزار شد، در خصوص ترجیحات تعرفه‌ای برای اقلام کشاورزی و مواد غذایی مورد مبادله بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیۀ اقتصادی اورآسیا گفتگو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *