تشکل تخصصی صادرات

ثبت رکورد بدترین عملکرد اقتصادی در ۷۰ سال گذشته

بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد در سه ماهه نخست سال جاری تولید ناخالص داخلی این کشور به خاطر شیوع کرونا ۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد به دلیل تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا، در سه ماه نخست سال جاری تولید ناخالص داخلی این کشور ۶ درصد افت کرده است.

بنا به اعلام این بانک، این افت اقتصادی فرانسه بدترین عملکرد اقتصاد این کشور از سال ۱۹۴۵ تا کنون به شمار می رود.

بانک مرکزی فرانسه همچنین اعلام کرد در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ هم اقتصاد این کشور ۰.۱ درصد رشد منفی داشته بود که با توجه به رشد منفی ۶ درصدی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، و دو دوره متوالی منفی شدن رشد اقتصادی، اقتصاد فرانسه از نظر فنی عملا وارد رکود شده است.

بر اساس آخرین آمارها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه از مرز ۷۳ هزار نفر عبور کرده و تعداد مرگ و میر ناشی از شیوع این ویروس در این کشور اروپایی هم به نزدیک ۹ هزار نفر رسیده است.

اعمال محدودیت های شدید اجتماعی که به تعطیلی بسیاری از فعالیت های اقتصادی در کشورهای مختلف جهان منجر شده، حالا در حال نشان دادن تأثیرات خود بر شاخص‌های کلان اقتصادی کشورها است.

در عین حال، کمیسیون اروپایی به وزرای اقتصاد کشورهای حوزه یورو هشدار داده است که ممکن است به خاطر شیوع ویروس کرونا شاهد افت ۱۰ درصد اقتصاد کشورهای این حوزه باشیم.

برونو ل مایر، وزیر اقتصاد فرانسه، هم پیش تر با اشاره به این بحران گفته بود که اوضاع بدتر از آن چیزی خواهد بود که این کشور در زمان بحران رکود بزرگ اقتصادی سال ۲۰۰۹ تجربه کرده است.

فرانسه از روز ۱۷ مارس با هدف کنترل شیوع ویروس کرونا عملا محدودیت های شدید اجتماعی اعمال کرده که البته این محدودیت ها در شهر پاریس بیشتر ازدیگر مناطق فرانسه است.

منبع : خبرگزاری فارس

انجمن صادرکنندگان صنعتی، معدنی و خدمات مهندسی www.examie.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *