تشکل تخصصی صادرات
If we can not succeed in exporting, we will not succeed in production and employment

‌استاندار کرمان گفت:

صادرات عامل اصلی تنظیم بازار تولید و مصرف است و اگر بخواهیم تولید پر رونقی داشت که زمینه آن در استان فراهم است و تولید بازار مطلوب داشته و مشکلات اشتغال حل شود.

نیاز است بازار مصرف را تنظیم کنیم و اگر نتوانیم در صادرات موفق باشیم، در تولید و ایجاد اشتغال نیز موفق نخواهیم بود.

“محمدجواد فدایی” امروز ۱۱ بهمن ماه در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان در حوزه صادرات نسبت به کشور وضعیت مطلوبی دارد و هم به لحاظ میزان درآمد حاصل از صادرات و رشد این درآمد در سال‌های اخیر وضعیت نسبتاً خوبی در کشور داریم.

وی افزود: در سال‌های گذشته استان کرمان در زمینه صادرات غیرنفتی در رتبه‌های سوم و چهارم کشور قرار داشته و رشد درآمد صادراتی استان از متوسط کشور بیشتر بوده است.

اما نسبت به امکانات و نیازهای استان این وضعیت قابل قبول نیست و باید برنامه‌های جدی تر، قوی‌تر و تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

فدایی تصریح کرد:

صادرات عامل اصلی تنظیم بازار تولید و مصرف است و اگر بخواهیم تولید پر رونقی داشت که زمینه آن در استان فراهم است و تولید بازار مطلوب داشته و مشکلات اشتغال حل شود، نیاز است بازار مصرف را تنظیم کنیم و یکی از کارهای اصلی در این زمینه صادرات است.

وی بیان کرد: اگر نتوانیم در صادرات موفق باشیم، در تولید و ایجاد اشتغال نیز موفق نخواهیم بود.

استاندار کرمان گفت: شناسایی و دستیابی به بازارهای خارجی، حفظ بازارها، صادرات کالاهای با کیفیت و مطمئن از سلامت، جلب اعتماد بازارهای خارجی و توجه به خواست مصرف کننده نکات مهمی است که باید برای دستیابی به صادرات موفق به آن توجه کرد.

وی افزود: باید کالاهای صادراتی از نظر قیمتی نیز بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند و هم گامی با تحولات روز، بسته بندی خوب و … نیز باید مورد توجه باشد.

فدایی تصریح کرد: از نظر ما صادرکننده برتر قهرمان تلقی می‌شود زیرا توانسته بر رقیبان غالب شود و در حوزه صادرات کسی می‌تواند حضور و تداوم داشته و محصول خود را به عنوان برند ایرانی قابل اعتماد به بازار جهانی ارائه و بر رقبا چیره شود، قهرمان تلقی می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به چالش‌های پیش روی صادرکنندگان بیان کرد:

صادرکنندگان در سال جاری با مشکلات جدید و تصمیماتی که در زمینه برگشت ارز و پیمان سپاری ارز مواجه شدند که جلسات مختلفی در این زمینه با مسؤولان در تهران داشتیم اما باید کارهای بیشتری انجام شود و پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: باید درصد رشدی را در صادرات استان کرمان هدف قرار بدهیم و این عدد در سال‌های آینده دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *